Week_1
02>05 juni

_oriënteren & informeren

  • opdrachten lezen
  • webinars volgen
  • vragen stellen
  • groepen vormen

Week_2
08>12 juni

_realiseren & opleveren

  • ontwikkelen volgens de designcyclus
  • experts-meetings
  • vragen stellen aan specialisten
  • je pitch publiceren

Week_3
15>19 juni

_short-list & winnaar

  • jury’s out
  • short list
  • uitroepen winnaar
  • date prikken met de wethouder

Weekplanning

Week 1

di. 2 juni – Lancering hackafette 1,5 Deventer

De website gaat live en jij kunt je in gaan lezen

wo. 3 juni – Voorbereiden

Je oriënteert je verder op de opdracht en stelt een team samen

do. 4 juni – Start Webinars

De webinars gaan van start. Op de website en in je mailbox ontvang je een link om ze live bij te wonen

vr. 5 juni – Webinars en groepsindeling

De laatste webinar vindt plaats en je hoort in welke groep je bent ingedeeld. Hierover krijg je mail.

Week 2

ma. 8 juni – Emphatize (inleven, begrip krijgen)

Verdiep je in de probleemstelling en vorm je een goed beeld van de opdracht. Dat betekent dat je het gebied moet bestuderen, moet uitzoeken wie de gebruikers van het gebied zijn en waarom ze daar zijn en dat je een goed beeld vormt van de uitdagingen die het probleem met zich meebrengen.

Volg om 10:30 uur de webinar GIS om alles te weten te komen over het gebruik van Geodata.

ma 8 juni – Define (Definieer het probleem)

Beschrijf nu het probleem wat je wilt oplossen, de persoon voor wie je de oplossing verzint, de moeilijkheden die je gaat tegenkomen, de beslissingen die je zult moeten nemen en de uitdagingen die overwonnen moeten worden.

di 9 juni – Ideate (Creëer ideeën)

Nu ga je brainstormen! Verzin zoveel mogelijk ideëen, het kan niet gek genoeg. Elk idee is goed en schrijf je op. Pas daarna ga je de ideëen sorteren en filteren, totdat er één idee overblijft dat je wilt uitwerken.

wo 10 en do 11 juni – Prototype (Maak een prototype)

Tijd om het idee uit te werken in een prototype. Ga aan de slag en breng het idee tot leven. Maak storyboards, mockups, schrijf code, schroef, soldeer en timmer, maar houd het simpel! Zorg dat je dingen snel kunt aanpassen, maar maak wel iets dat recht doet aan je idee.

vr 12 juni – Test (Testen)

Het prototype wat je hebt gemaakt ga je nu testen met echte gebruikers. Observeer en noteer zorgvuldig wat gebruikers ondervinden bij het gebruik van je prototype. Wat werkt er goed, wat iets minder en hoe zou de oplossing nog beter kunnen? Noteer de aanbevelingen voor een volgende ronde!

Voor elke dag

Na elke deelopdracht beantwoord je de volgende vragen:

  • hoe ben je van start gegaan?
  • welke informatie had je nodig en hoe heb je deze verkregen?
  • wat was het meest onmogelijke idee/probleem/issue van vandaag?
  • welke (deel-)resultaten heb je in de prullenbak gegooid?
  • met welke (deel-)resultaten ga je morgen verder?

Ieder team krijgt een eigen plek op deze website en post daar de antwoorden en deelresultaten. Vragen daarover? Vraag je coach.

Week 3

Jij hoeft niks te doen. Hoogstens een beetje duimen draaien. We publiceren een shortlist van mogelijke winnaars en aan het einde van de week maken we de winnar bekend in een live-stream.